KOLOVOZ 2011.

DATUM

PROGRAM

SUDIONICI

TEMA

VODITELJ

8.
kolovoza

 

- Stadlerovo -
Pastoral starih i bolesnih osoba u župnoj zajednici

Sestre SMI, PMI
-Stare, bolesne, nemoćne i siromašne osobe

Projekt: "Prijatelj nemoćnih"

Sestre SMI i PMI

16.-14.
kolovoza

Duhovne vježbe

Sestre SMI

   

15.
kolovoza

Velika Gospa

Sestre SMI

 

 

25.
kolovoza

Dan posvećen otajstvu Božića - Euharistijsko klanjanje, ...

Sestre SMI i PMI

Razvoj vjerskog i nacionalnog identiteta u obitelji

Sestre SMI i PMI

Živio Mali Isus! Uvijek u našim srcima!


ODGOJNO – OBRAZOVNI CILJEVI

  • Predočiti sudionicima ulogu obitelji u izgradnji vjerskog i nacionalnog identiteta
  • Približiti im biblijsko učenje i učenje Crkve
  • Potaknuti sudionike da daju svoj doprinos u obitelji na području odgoja za vjerske i nacionalne vrednote.

METODIČKI PRISTUP

  • Interpretativno – analitički s elementima kreativno – stvaralačkog

MEDIJI KOMUNICIRANJA

  • Biblija
  • Napisane i umnožene molitve
  • Razni časopisi
  • Ljepilo, škare, papir, lovka ...

TIJEKSUSRETA

MOLITVENI POČETAK

Molimo zajedno sa svetom obitelji da svaka ljudska obitelj na zemlji postane svetištem života i ljubavi.

Molitva zagovora svete obitelji.

Bože, od kojega dolazi svako očinstvo na nebi u na zemlji,
Oče koji si Ljubav i Život,
Neka svaka obitelj na zemlji posredstvom Tvoga Sina Isusa Krista,
„rođena od žene “ i posredstvom Duha Svetoga,
izvora Božje ljubavi postane istinsko svetište života
i ljubavi za nove naraštaje koji se uvijek obanvljaju.

Neka Tvoja milost
vodi misli i djela supruga prema dobru
njihovih obitelji i svih obitelji svijeta.

Neka mladi
naraštaji nađu u obiteljima oslonac za razvoj svoje osobnosti i rast u ljubavi i istini.

Neka se ljubav ojačana milošću sakramenta braka
pokaže jačom od svake slabosti i krize kroz
koje ponekad prolaze naše obitelji.

Bože, molimo Te,
po zagovoru Svete Obitelji iz Nazareta,
da Crkva u svim narodim ana zemlji može
plodno vršiti svoje poslanje u obiteljima i po obiteljima.

Ti si Život,
Istina i Ljubav u zajedništvu sa Sinom i Duhom Svetim. 
Amen.

(Papa Ivan Pavao II.)

MOTIVACIJA

Neka sudionici iz novina izrežu slike i kratke naslove koje govore o obitelji, nalijepe ih na list papira format A3 te na taj način izraze svoju viziju obitelji.

PREDSTAVLJANJE REZULTATA RADA

Sudionici predstavljaju svoje radove i izražavaju svoju viziju obitelji.

NAJAVA TEME

Današnja tema posvećena je obitelji i odgoju u obitelji. Koliko je ona važna za život svakog pojedinca svjedoče i vaši radovi koje ste prezentirali. Nas danas posebno zanima važnosti i uloga obitelji u odgoju vjerskog i nacionalnog identiteta. Razmišljanje započinjemo tekstovima knjige o Tobiji.

SUSRET S BIBLIJSKIM TEKSTOM

Tob 2,1- 5
Tob 4,1-19

IZRAŽAVANJE PRVIH DOJMOVA

Kako doživljavate roditeljski odgoj prikazan u pročitanaom biblijskom ulomkom?

Zapišite ono što smatrate važnim za život u tekstu koji ste čuli?

OBRADA TEME

Tobijina knjiga donosi tekstove koji pokazuju što su Tobija i Sara vjerovali o braku i obitelji, kako su "poštivali" kao odrasla djeca svoje nemoćne roditelje, odgajali vlastitu djecu u vjeri otaca i u sredini s drugačijim nacionalnim i religijskim identitetom brižno čuvali svoj nacionalni i vjerski identitet.

Prema knjizi o Tobiji među zorna pomagala vjerskog odgoja u obitelji spada slavljenje blagdana. Tobit kaže da je u tuđini sa svojom obitelji slavio "Pedesetnicu a to je Blagdan sedmica" (Tob 2,1). To je bio radosni žetveni blagdan, koji u srži sadrži obiteljsko zajedništvo.

Sjećajući se odredbe da na taj blagdan treba omogućiti radost "došljaku, siroti i udovici što budu kod tebe" (Pnz 16,11), Tobit šalje svoga sina da na kućnu gozbu dovede nekoga od sunarodnjaka "koji se sjeća Gospodina" (Tob 2,2).

Upravo ovim pozivom Tobit je želio nadoknaditi hodočašće u Jeruzalem i blagdansku radost proširiti preko granice obiteljskog kruga. Ovako slavljenje blagdana u kući moralo je ostavljati dubok trag u duši mladog Tobije koji se spremao da hoda stopama otaca.

U takvom religioznom kućnom ozračju rasla je i Raguelova (= Božji prijatelj) kći Sara (= Kneginja) u Ekbatani Medijskoj (danas Hamadan, oko 350 km sjeveroistočno od Bagdada).

Tobit u 4,1-21 daje svome sinu upute pred put u Rages Medijski ne samo o podizanju obiteljskog novca, nego o kasnijem samostalnom životu. Jedna od njegovih uputa obrazlaže vjerski temelj odredbe o sklapanju braka unutar zajednice Izraela kao savezničkog naroda Božjeg: "I pazi da ti žena bude iz plemena tvojih otaca; ne uzimaj za ženu tudinku koja ne pripada koljenu tvoga oca, jer mi smo sinovi proročki. Noa, Abraham, Izak, Jakov naši su oci od iskona; sjeti se, sine, da su svi oni uzeli žene medu svojom braćom i da su bili blagoslovljeni u svojoj djeci, njihovo potomstvo dobit će zemlju u nasljedstvo. I onda, sine, ljubi svoju braću, i nemoj se uzoholiti u srcu pred svojom braćom, ni pred sinovima i kćerima svoga naroda, skanjujući se da odabereš ženu između njih!" (4,12-13).

U poticanju sina da za suprugu odabere djevojku iz vlastitog naroda i plemena, unatoč življenju u dijaspori, Tobit spominje primjere patrijarha o kojima je svome sinu morao pričati više puta za obiteljskim stolom.

Tobit se ovdje oslanja na poznatu svetopisamsku građu o ženidbi patrijarha te ističe da Izraelci pri izboru partnerke za brak moraju postupiti u skladu sa svojom ulogom "sinova proročkih". Kao potomci patrijarha koji su proročki suradnici Božji oni i u obitelji vrše svoje proročko poslanje.

Tob je jedna od starozavjetnih knjiga koja prikazuje obitelj što živi brak primjerno, sa svim bogatstvom ljubavi, vjernosti, plodnosti i odgoja djece, a sve to izlazi iz izvornog Božjeg plana.

Knjiga je napisana sa željom da kod dijasporskih vjernika odgoji vrline potrebne za čuvanje vjerskog i nacionalnog idenditeta u tuđini. Sve te vrline niču i jačaju u obitelji.

Tobija i Sara odgajali su svoju djecu u vjeri otaca spremajući ih da ekonomski prosperiraju utuđem svijetu, ali da ne izgube vjerski i nacionalni identitet. To su činili ozbiljnim uvažavanjem riječi Božje, obiteljskim slavljenjem vjerskih blagdana, hvaljenjem Boga u kući i na zajedničkom bogoslužju u sinagogi, solidarnošću prema siromašnim i bolesnim u svojoj sredini te iznad svega primjerom vlastitog vjerničkog življenja.

Od ove starozavjetne vjerničke obitelji mi novozavjetni vjernici možemo učiti obiteljske vrline i prihvaćati vjeru da Bog u svojoj providnosti bdije nad obiteljskim ognjištima, živjele naše obitelji u situaciji dijaspore ili u sredini s većinom sugrađana iste vjere.

U modernom, ubrzanom, i rastrganom vremenu u kojem živimo i radimo, mnogi se kršćani zabrinuto pitaju: što će biti s našom obitelji? Da li mladi naraštaji u obitelji uspjeti izgraditi vjerski i nacionalni identitet?

RAD U SKUPINAMA

I. skupina

Obiteljski je dom uvijek bio od neprocjenjive važnosti za vjerski odgoj. U njemu se molilo, u njemu su se njegovale osobne, moralne i društvene vrijednosti.
Što je danas s obiteljskom molitvom?

Što je najvažnije u životu današnjim obiteljima?

Tražimo li odgovor na naše životne patnje i probleme u Svetom pismu?

II. skupina

Četvrta Božja zapovijedi kaže: »Poštuj oca i majku da dugo živiš i dobro ti bude na zemlji koju ti daje Jahve Bog tvoj» (Pnz 5,16). Dajući ovu zapovijed Bog je htio da najprije poštujemo svoje roditelje. Poštovati roditelje znači uzvratiti im darovnu ljubav i pažnju.

(»Tobija odgovori ocu: Oče moj, učinit ću sve ono što si mi naredio»).

Kakav je naš odnos prema roditeljima?
Razgovaramo li s njima?
Slušamo li njihove savjete ?
Jesmo li im zahvalni?
Osjećaju li da ih volimo?
Imamo li vremena za naše roditelje?


PRIJAVITE SE
  Susreti u Kući Navještenja u Gromiljaku - Sve