Kristov sam svjedok, dođite i vidite
U Kući Navještenja u Gromiljaku se od 25. do 27. rujna održala duhovna obnova pod motom „Slijedi me – poziv / poslanje“. Na obnovi je sudjelovalo 33 mladih (iz Bara, Prisoja, Lug- Brankovića i Gromiljaka), a voditelji su bili don Simo Ljuljić i s. Marina Perić.
Susret je započela s. Marina s pitanjem što za nas znači Bog, što znači biti kršćanin? To znači biti Kristov, Njemu pripadati i to svjedočiti životom. Te istakla da je svaki čovjek jedinstven, originalan, dragocjen, ne po kvalitetama koje nam je Bog dao, nego po onom što mi jesmo, a mi smo Njegova ljubljena djeca te istakla da smo od Boga pozvani na život i ljubav te na življenje po Evanđelju. Uvela nas je u temu rekavši da je svaki poziv Božji dar a od onoga koji se odaziva traži se slobodan odgovor i pristanak te istakla da kada Bog poziva daje nam i određeno poslanje ali i obećanje da će biti uvijek s nama. U Crkvi postoje različita zvanja, službe i darovi. Zvanja su potrebna u svojoj različitosti da se ostvari poziv Crkve, a poziv Crkve jest navještati Isusa kao jedinog Spasitelja svijeta i svjedočiti ljubav prema svima.
Don Simo je nastavio susret analizirajući poglavlje iz Lukinog Evanđelja (Lk 5,1-11) u kojem Isus poziva Petra da na Njegovu Riječ baci mreže, ostavi sve i krene za Njim. Isusov ulazak u Petrovu lađu zapravo predstavlja ulazak u Petrov život, otiskivanje lađe na pučinu predstavlja povlačenje u osamu s Isusom, a mreže prepune riba koje su se razdirale simboliziraju našu nepotpunost, nedovoljnost u snazi, sposobnosti, znanju i potrebu da se otvorimo Bogu. Naglasio je između ostaloga i važnost Isusovog poziva Petru da idu prema dubini, te kako Isus želi poći i s nama u našu dubinu, omogućavajući nam susret oči u oči. Usmjerio je pogled mladih na promjene koje su se od tada pošle opažati u Petrovom životu. Petar je ostao zapanjen Isusovom Riječju započeo živjeti od te Riječi. Pozvao je stoga mlade da dopuste Bogu da ih ovih dana ostavi bez riječi.
Nakon toga smo imali kraći rekreacijski program te večernju molitvu.
Sljedeći dan, 26.rujna, započeli smo molitvom u kapeli. Susret je nastavljen analizom trećeg poglavlja iz Markova Evanđelja u kojem Isus poziva apostole i daje im 3 zadaće: da budu s Njim, da ga propovijedaju i da izgone đavle odnosno da pomognu ljudima da se klone zla, a apostoli u svojoj kreativnosti uvidjeli su potrebe ljudi te ih mazali uljem i liječili. Pored toga ih Isus šalje da idu dva po dva, da ne nose ni hrane ni novca, ni drugih haljina, jer im ništa od toga nije potrebno.
Zatim je uslijedio rad u grupama gdje smo odgovarali na pitanja o molitvi, poslanju, kako vidimo naš odnos s Isusom, što kažu naši prijatelji o uključenosti u crkveni život, možemo li utjecati na društvo. Svaka grupa je svoja razmišljanja predstavila na svoj način. Mogli bismo izdvojiti zaključak da nam nije prijatelj onaj tko nas odbija od onog što volimo nego nam pomaže da rastemo u onome što jesmo. Posebno nam se svidjela jednostavna, kratka, a tako sadržajna molitva koja glasi: „ Bože, hvala Ti; Bože, oprosti; Bože, pomozi.“ Nakon toga smo razmatrali deveto poglavlje Markovog Evanđelja u kojem Isus poziva da budemo posljednji, a ne prvi, da budemo služitelji te da primamo djecu, jer su ona sama po sebi bez ikakve zlobe, interesa, ali ovisni o drugima i time primamo Krista odnosno Onoga koji Ga posla. U nastavku programa smo imali klanjanje pred Presvetim i priliku za sv. ispovijed, te slavili sv. Misu. Navečer smo gledali film o sv. Tomi, a najveći dojam nam je ostavila čvrsta vjera i onih rimskih vojnika, nasuprot malovjernosti sv. Tome. I ovaj dan smo završili večernjom molitvom i blagoslovom.
U nedjelju,27.rujna, bio je zadnji dan našeg susreta te je stoga svaka grupa predstavila svoj rad na temu „ Kristov sam svjedok, dođite i vidite!“, u obliku igrokaza, crteža, pjesme i molitve. Don Simo je još održao kraću katehezu o grijehu, navodeći da je grijeh svjesno, svojevoljno i slobodno kršenje Božjih zapovijedi; da postoji jedan proces koji vodi do grijeha: mogućnost ( ideja, zamisao), dijalog (razlozi za da i za ne, znači dijalog između dobra i zla), bitka (stepen odluke) i grijeh. Za očuvanje od grijeha je važno zaustaviti se u prvoj fazi odnosno zanemariti misao ako je zla jer ukoliko prijeđemo taj prag sve je teže ne učiniti grijeh. Po ljudskoj naravi čovjek je sklon grijehu i problematika nije u tome da čovjek pada nego da priljubi grijeh koji je kao otrov što razara dušu. Zatim je istaknuo da nije najveći problem u padu jer nas Bog poziva na obraćenje, na kajanje, nego problematika je u tome ako se „zaljubimo u grijeh“ ako se priviknemo na jedan ili više grijeha da ne mogu bez njih to prelazi u strast koja je najopasnija karakteristika grijeha. Zatim je s.Marina progovorila o razlici između dobra (Bog) i zla (đavao). Osvrnuvši se na tu temu istakla da grijeh puno obećaje, malo daje (trenutno zadovoljstvo) a sve oduzima. A Isus puno obećaje - čak i život vječni, sve daje- čak i sebe u sv.Euharistiji te istakla da sve Njegovo je i naše jer smo ljubljena djeca Božja.
Nakon toga smo išli na sv. Misu, gdje smo zahvalnom molitvom i pjesmom slavili Boga te pročitali svoje molitve napisane tijekom jučerašnjeg Klanjanja.
Susret je završen zahvalom don Simi na izdvojenom vremenu, kao i s. Marini, sestrama na gostoprimstvu i mladima koji su došli iz četiri različite župe.
Što reći na kraju ovog druženja? Bogatiji smo za nova prijateljstva, osjećamo se bolje nakon duhovne obnove i ispovijedi, spremniji za svjedočenje Krista - u svim odlukama koje donosimo, pa i onim malim, svakodnevnim, te tako pokazujemo i primjer dugima.
Karolina Tolo, animatorica PMI