Inkluzija u obrazovanju
U Petričanima (Zadar) od 11. – 14. listopada u hotelu Pinija održana je konferencija podrške inkluzivnom obrazovanju. Prije tri godine u natječaju vijeća Europe izabrano je samo sedam škola iz Hrvatske u pilot projekt inkluzije pod nazivom: regionalna potpora inkluzivnom obrazovanju.
Među ovim posebnim školama je i Druga gimnazija Split u kojoj radi s.Dolores Brkić kao vjeroučiteljica te je imenovana od strane škole u tim za ovaj projekt.
Sestra Dolores rekla nam je ukratko o Projektu i osobnom promišljanju:
Inkluzivna škola je u kojoj je svako dijete dobro došlo, svaki roditelj uključen a svaki nastavnik vrednovan. To je jedna od bitnih postavki i očekivani rezultat Vijeća Europe. Cilj projekta je poštivanje različitosti među svim učenicima, s posebnim naglaskom na one koji su izloženi većem riziku od marginalizacije i isključenosti . Imali smo učenike sa raznim tjelesnim oštećenjima te zdravstvenim poteškoćama kao i porijeklom . U tom smislu provele su se specifične inkluzivne edukacije za nastavnike, učenike i roditelje kao i više okruglih stolova. Jedna od bitnih svrha je razvijanje suradnje s roditeljima i lokalnom zajednicom te realiziranje različitih pedagoških pristupa u obrazovanju u skladu sa sposobnostima i sklonostima učenika. Dakle ,odgojem obrazovati , obrazovanjem odgajati te jednokopravnost za svih . Tu nezaobilazno trebam istaknuti osobnu misao i misli velikih odgajatelja : Evangelizirati odgajajući! Nije jedino važno odgajati dobre učenike ,nego škola treba stvarati i dobre ljude. Dobar odgajatelj je osoba koja je u potpunosti posvećena potrebama učenika i mladih. Drugim riječima njegovati toleranciju i snošljivost do prihvaćanja drugog i drugačijeg , rekla bih baš onako kako nas je Isus poučio i primjerom pokazao.
Realizacija našeg projekta odvijala se i posjetom drugim školama sa „drugačijim „ pristupom gdje se njeguje na visokoj razni, razvoj vještina , razne kreativnosti, a naročito empatija. Naši učenici su razumjeli i uvidjeli karakteristične neke razlike... Bitno je znati drugačijost poštovati bez diskriminacije te imati svoja čvrsta uvjerenja .Tako stječu sposobnost kritičkog promišljanja i zauzimanje stava.
Na konferenciji iz Druge gimnazije sudjelovalo je pet roditelja predstavnika, sedam učenika i nas četiri profesorice koje su održale predstavljnje svog školskog projekta . Sve tri skupine sudjelovale su vrlo aktivno u radionicama gdje su bili prepoznati po vrijednim razmišljanjima , interventima i stavovima.
Umjesto zaključka rekla bih: važno je biti inkluzivan prvo prema samom sebi onda autentično i djelotvorno možeš tamo gdje živiš i radiš. Tako ispunjamo i Kristovu zapovijed ljubavi. „Nijedna velika stvarnost ljudskog života nije proizišla iz čiste misli; Sve su izišle iz srca i iz njegove ljubavi“(R. Guardini). I naš sluga Božji Josip Stadler ostavio nam je sveti znamen: Imaj srce…!
s. Dolores Brkić