Petak, 9. 1. 2015.

U Zagrebu, u od 7. do 9. siječnja 2015.god. u prostorijama Nadbiskupijskog pastoralnog instituta na Kaptolu održana je zimska Katehetska škola za vjeroučitelje osnovnih škola. Tema ove škole bila je „Odgoj za mir“, a ponuđeni sadržaji obrađivani su kroz tematska predavanja i radionice.


Kroz navedena tri dana vjeroučitelji su imali priliku poslušati sljedeća predavanja:

  • Krist je mir naš; Biblijsko teološko razmišljanje o miru i pomirenju (prof.dr.sc.Božo Lujić)
  • O komadićima mira u velikim ratovima (prof. Petar Elez)
  • Nova kultura pamćenja kao preduvjet mira (prof.dr.sc.fra Ivan Šarčević)
  • Nasilje među djecom. Kako do mira u školi? (dipl.soc.pedagog Alma Rović Brandić)

Vjeroučitelji su u popodnevnim radionicama razmišljali i radili na sljedećim temama:

  • Ishodi učenja i odgoj za mir
  • Mir kao tema u aktualizaciji i sintezi
  • Odgojna nastojanja oko mira u razredu
  • Odgoj za mir-metodičke prilagodbe u integraciji učenika a teškoćama u razvoju

Izdvajam konstruktivne i lijepe misli koje su prožimale ovaj seminar:

  • Mir nije ishodišna nego ciljana stvarnost prema kojoj ide život i čovjekova djelatnost u njoj. To je željena stvarnost koja se postiže svakodnevnim djelovanjem i nastojanjem uspostave svekolikih zdravih odnosa. Ipak, potrebno je ponajprije znati što stvara nemir da bi se moglo govoriti o izgradnji zdravog mira. (B.Lujić)
  • Zlu kao sudbini čovjek se može suprotstaviti ljubavlju kao sudbinom, a to će reći ljubavlju koja uključuje patnju kao bitnu dimenziju pročišćenja. (B. Lujić)
  • Za razliku od zemaljskih vladara (Isus)on za postizanje svojih ciljeva i za uspostavu političkog mira ne prolijeva tuđu krv nego ide dotle da vlastitom žrtvom ljubavi ostvaruje istinski mir. Jednostavno rečeno, Bog ne nameće mir odozgo nego ga ljubavlju kao konkretnim oblikom žrtve izgrađuje odozdo. (B. Lujić)
  • Žrtva se prema počinitelju zla može postaviti na dva načina. Može uzvratiti istom mjerom, ali time se ništa ne rješava jer se krug zla samo nastavlja. No postoji i drugi put. Žrtva je svjesna učinjenog joj zla, ali ona će ga prekinuti u patnji opraštajuće ljubavi. Žrtva se u činu oprosta uzdiže iznad počinitelja i oslobađa se njegova zla i svoje navezanosti na njega. (B. Lujić)
  • Istinski mir može zavladati samo ondje gdje je uklonjeno zlo. (B. Lujić)
  • Za pomirenje i mir nužna je nova kultura pamćenja: za počinitelje je nužno novo sjećanje, novo čišćenje pamćenja u priznanju grijeha, pokajanju i obraćenju kao nadoknadi počinjene nepravde, a za žrtve novo sjećanje na izbavljenje, zatim opraštanje za novi odnos te istančana budnost i kontrola vlastitog zlopamćenja.(I. Šarčević)
  • Mudrima je vlastito priznati pogreške i okusiti bol, kajati se, moliti oproštenje i plakati. (Papa Franjo)

Prisutna Sestra

  Vijesti - Sve